Pochylnie do garażu indywidualnego

Pochylnie do garażu indywidualnego

W dzisiejszych czasach bardzo często ważnym elementem projektu budynku jednorodzinnego jest garaż samochodowy, na jeden lub więcej pojazdów. Często garaż wykonuje się na poziomie piwnicy, czasami także na wysokości parteru. W przypadku domów jednorodzinnych niespotykana jest raczej praktyka projektowania garażu wielopiętrowego, zdecydowanie najczęściej jest to prosty garaż indywidualny, połączony również z kotłownią. Najważniejszym wymaganiem stawianym garażom są odpowiednie kanały wentylacyjne, które będą odprowadzać niebezpieczne spaliny, zwłaszcza w przypadku wjeżdżania do garażu tyłem. Ponadto istotne jest nachylenie pochylni, prowadzącej do garażu. Wartość maksymalnego nachylenia jest zanotowana w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i bierze pod uwagę kąt natarcia oraz kąt zejścia, które to zależą od możliwości wjechania na rampę oraz zdolność pokonywania wzniesień w taki sposób, by nie zahaczyć nadwoziem naszego pojazdu. W praktyce inżynierskiej przyjęło się, że nachylenie pochylni dla pojazdów osobowych nie powinna przekraczać dwudziestu procent. Przepisy jasno określają też kąt nachylenia pochylni dla osób niepełnosprawnych, która również może być wykorzystywana w budownictwie rodzinnym, jako alternatywa dla schodów zewnętrznych albo wewnętrznych. Przepisy określają dokładnie wymiary kładek i tak dalej.

[Głosów:1    Średnia:5/5]